Euronews UK TV (English) Live stream TV

Euronews is a European, multilingual news television channel, headquartered in Lyon-Ecully, France. Created in 1993, it claims to be covering world news from a Pan-European perspective.

In 1992, following the Persian Gulf War, during which CNN’s position as the preeminent source of 24-hour news programming was cemented, the European Broadcasting Union decided to establish Euronews to present information from a European perspective. The channel’s first broadcast was on 1 January 1993 from Lyon. An additional broadcast studio was set up in London in 1996. It was founded by a group of ten European public broadcasters:
In 1997, the British news broadcaster ITN purchased a 49 percent share of Euronews for £5.1 million from Alcatel-Lucent. ITN supplies the content of the channel along with the remaining shareholders, which are represented by the SOCEMIE (French: Société éditrice de la chaîne européenne multilingue d’information Euronews) consortium. Euronews SA is the operating company that produces the channel and holds the broadcasting licence. It is co-owned by the ten founders.
The broadcast switched from solely analogue to mainly digital transmission in 1999. In the same year, the Portuguese audio track was added. The Russian audio track appeared in 2001.
In 2003, ITN sold its stake in Euronews as part of its drive to streamline operations and focus on news-gathering rather than channel management.
On 6 February 2006, Ukrainian public broadcaster Natsionalna Telekompanya Ukraïny (NTU) purchased a one percent interest in SOCEMIE.
On 27 May 2008, Spanish public broadcaster RTVE decided to leave Euronews to promote its international channel TVE Internacional. It also cited legal requirements to maintain low debt levels through careful spending as a factor influencing its decision to leave.
In February 2009, the Turkish public broadcaster TRT became a shareholder in the channel and joined its supervisory board.[8] TRT purchased 15.70% of the channel’s shares and became the fourth main partner after France Télévisions (23.93%), RAI (21.54%), and VGTRK (16.94%).
In February 2015, the channel’s executive board approved a bid by Media Globe Networks, owned by Egyptian telecom magnate Naguib Sawiris, to acquire a 53% controlling stake in the media outlet. The deal raised questions over Euronews’s future editorial posture and independence.

(Visited 68 times, 1 visits today)

You Might Be Interested In

LEAVE YOUR COMMENT

Your email address will not be published. Required fields are marked *